Sense gairebé adonar-me’n, ja ha passat una
setmana més a l’IES Número 3 de Dénia, i per tant toca fer balanç del que ha
ocorregut al llarg de la setmana.
Doncs bé, el començament de la setmana fou
tranquil, amb el seguiment habitual de les classes que es desenvolupen el dilluns.
On vaig dirigir la sessió del pocs alumnes de 1º ESO C que hi ha a primera hora
de la setmana, ja que al tractar-se d’un grup amb un quants alumnes “problemàtics”,
es divideix la meitat de la classe per a què els donen unes xerrades sobre
conducta, i de la mà d’un psicòleg.
Pel que fa el següent dia, dimarts, vaig començar
a segon hora, i es que els alumnes de 1º de Batxillerat van assistir a les
universitats que hi ha a la ciutat de València. Com a primera hora hi havia
classe amb un Batxillerat, no vaig anar i vaig començar a segon hora. Amb una
reunió de la Comissió de Convivència, a la sala de direcció, per a tractar
temes particulars d’alumnes amb mal comportament a les classes i que alteren
habitualment el funcionament normal de les sessions.
Ara bé, després de l’esplai, més en concret les
dos últimes hores del dia, també hi havia classe amb els alumnes d’aquest curs,
però com estava al centre vaig aprofitar per realitzar una guàrdia de pati amb
els alumnes que no tenien professor, i per a llegir els documents del centre
necessaris per a saber com funciona el centre i, també per a poder fer el
Pràcticum II.
El dimecres, a l’igual que el dilluns, les
classes ja foren amb la seguida habitual. Encara que utilitzarem el vídeo projector
per tal d’ensenyar les normes i les regles de Rugbi Touch (Rugbi tocat), una de
les modalitats que té el rugbi i que es de les més utilitzades al centres per
què no hi ha pràcticament contacte entre els participants.
Una de les coses que m’ha fet reflexionar en
aquesta setmana es la metodologia a l’hora d’impartir la ensenyança. Em
referisc al feedback dels alumnes, que sòl ser distint en funció de l’edat. Per
posar un exemple, no han posat la mateixa atenció els alumnes de 1º ESO en
general que els de 1º de Batxillerat. I la meua reflexió és que els alumnes més
menuts (ESO), són més actius i es difícil fer-los entendre que a les classes d’educació
física hi ha que estar asseguts i atents a unes explicacions, en canvi, els
alumnes més majors, en aquest cas els de Batxiller, prefereixen en gran part,
estar tranquils i no fer activitat física. Els pensaments d’aquests alumnes són
més madurs, i comencen a tindre responsabilitats per tal de poder accedir a les
carreres que volen cursar en un futur, a més es tracta d’alumnes que estudien
de manera voluntària.
En conclusió, al paràgraf anterior, hi ha que donar molta importància a l’hora de transmetre els coneixements, a més, deu ser distinta
segons les característiques dels grups o alumnes que tens al davant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario