sábado, 23 de febrero de 2019

Tercera setmana de pràctiques: del 18 al 22 de Febrer


Sense gairebé adonar-me’n, ja ha passat una setmana més a l’IES Número 3 de Dénia, i per tant toca fer balanç del que ha ocorregut al llarg de la setmana.
Doncs bé, el començament de la setmana fou tranquil, amb el seguiment habitual de les classes que es desenvolupen el dilluns. On vaig dirigir la sessió del pocs alumnes de 1º ESO C que hi ha a primera hora de la setmana, ja que al tractar-se d’un grup amb un quants alumnes “problemàtics”, es divideix la meitat de la classe per a què els donen unes xerrades sobre conducta, i de la mà d’un psicòleg.
Pel que fa el següent dia, dimarts, vaig començar a segon hora, i es que els alumnes de 1º de Batxillerat van assistir a les universitats que hi ha a la ciutat de València. Com a primera hora hi havia classe amb un Batxillerat, no vaig anar i vaig començar a segon hora. Amb una reunió de la Comissió de Convivència, a la sala de direcció, per a tractar temes particulars d’alumnes amb mal comportament a les classes i que alteren habitualment el funcionament normal de les sessions.
Ara bé, després de l’esplai, més en concret les dos últimes hores del dia, també hi havia classe amb els alumnes d’aquest curs, però com estava al centre vaig aprofitar per realitzar una guàrdia de pati amb els alumnes que no tenien professor, i per a llegir els documents del centre necessaris per a saber com funciona el centre i, també per a poder fer el Pràcticum II.
El dimecres, a l’igual que el dilluns, les classes ja foren amb la seguida habitual. Encara que utilitzarem el vídeo projector per tal d’ensenyar les normes i les regles de Rugbi Touch (Rugbi tocat), una de les modalitats que té el rugbi i que es de les més utilitzades al centres per què no hi ha pràcticament contacte entre els participants.
Una de les coses que m’ha fet reflexionar en aquesta setmana es la metodologia a l’hora d’impartir la ensenyança. Em referisc al feedback dels alumnes, que sòl ser distint en funció de l’edat. Per posar un exemple, no han posat la mateixa atenció els alumnes de 1º ESO en general que els de 1º de Batxillerat. I la meua reflexió és que els alumnes més menuts (ESO), són més actius i es difícil fer-los entendre que a les classes d’educació física hi ha que estar asseguts i atents a unes explicacions, en canvi, els alumnes més majors, en aquest cas els de Batxiller, prefereixen en gran part, estar tranquils i no fer activitat física. Els pensaments d’aquests alumnes són més madurs, i comencen a tindre responsabilitats per tal de poder accedir a les carreres que volen cursar en un futur, a més es tracta d’alumnes que estudien de manera voluntària.
En conclusió, al paràgraf anterior, hi ha que donar molta  importància a l’hora de transmetre els coneixements, a més, deu ser distinta segons les característiques dels grups o alumnes que tens al davant.

La setmana següent més i millor.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dia de l'Esport Inclusiu

Conforme digué la setmana passada, hui 5 d’Abril ha estat el “Dia de l’Esport Inclusiu” a l’IES Número 3 de Dénia. Com vaig col·laborar ...