sábado, 9 de marzo de 2019

Quinta setmana de pràctiques: del 4 al 8 de Març


Començament de setmana després de passar per l’equador en les hores de pràctiques.

Una setmana important pel que a mi em respecte, ja que he començat a dirigir tota l’hora en les sessions d’alguns grups del meu tutor. En anteriors setmanes ja havia dirigit l’escalfament i part del grup d’una classe, però ja tocava donar el pas i encarregar-me del grup sèncer, i la veritat que Raúl m’ha donat l’oportunitat i he quedat molt content. Els alumnes, s’han portat de meravella, respectant les meues decisions i comentaris i tractant de superar-se i posar interès en cada tasca que els encomanava.

Com anècdota, quan algun dels alumnes em crida com a “profe”,  jo no li preste l’atenció que em demanda, i es que ho trobe com una paraula molt seria i imponent. Imagine que es la falta de costum però deure anar familiaritzant-me, per què encara que no sóc professor amb titulació, estic en el procés de ser-ho.

En quant a l’estil d’ensenyament que he utilitzat a les sessions en les que he dirigit, han estat més encarades a la instrucció directa, com és l’assignació de tasques, encara que era jo els que els canviava el tipus d’exercici quan aconseguien el nivell adequat.

En alguna de les sessions en què l’esport practicat era el Rugbi Touch, he utilitzat l’ajuda dels alumnes que no podien fer la pràctica per a arbitrar i fomentar d’aquesta forma l’aprenentatge actiu, amb un paper més d’avaluador com és el de professor. El resultat ha estat molt satisfactori, ja que d’aquesta manera tan els que participaven com a jugadors com als que ho feien d’àrbitres han aprés l’objectiu que es perseguia, com el de conèixer les regles i normes d’aquest esport. Ressaltar que aquest estil d’ensenyament s’ha fet possible perquè els alumnes que ho han posat en pràctica són de Batxillerat de Ciències, on la majoria són alumnes de qualificacions excel·lents i amb un comportament envejable.

Per concloure aquesta setmana, diria que per a mi ha estat una setmana amb sensacions positives, on m’he vist suficientment capacitat per exercir com a professor i on he de donar gràcies tant a Raúl com a Angy per poder donar-me l’oportunitat de fer-ho possible.

Encara queda molt de camí per endavant, així que la setmana que bé més i millor.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dia de l'Esport Inclusiu

Conforme digué la setmana passada, hui 5 d’Abril ha estat el “Dia de l’Esport Inclusiu” a l’IES Número 3 de Dénia. Com vaig col·laborar ...